Valentina Migliarini

Migliarini, V. (2018). The Education of Refugee Children: human rights enactment and educational policy discourses in Italy and the UK. In Hill, L.D. & Levine, F.,Global Perspectives in Education Research. New York: Routledge, Taylor & Francis, pp. 48-76.

Migliarini, V. (2018). Quale educazione inclusiva? Comprendere la “BESsizzazione” dei minori non accompagnati richiedenti asilo in Italia attraverso la prospettiva dei DisCrit. In Goodley, D. et al., Disability Studies e Inclusione. Per una lettura critica delle politiche e pratiche educative.Trento: Erickson, pp. 103- 120.

Migliarini, V., D’Alessio, S. & Bocci, F. (2018). SEN Policies and Migrant Children in Italian Schools: micro-exclusions through discourses of equality. Discourse. Studies in the Cultural Politics of Educationhttps://doi.org/10.1080/01596306.2018.1558176.

Migliarini, V. (2018). Colour-evasiveness and Racism without Race: the disablement of asylum-seeking children at the edge of Fortress Europe. Race, Ethnicity and Education, Vol. 21, Issue 4. Routledge, Taylor & Francis, pp.438-457. https://doi.org/10.1080/13613324.2017.1417252.

Migliarini V. (2017b), Intersectionality and the Education of Dis/abled Asylum-seeking and Refugee Children in Rome: Criticism and discrepancies of «integration-style inclusion» models, tesi di Doottorato, Dipartimento di Scienze dell’Educazione, Università Roma Tre.

Migliarini V. (2017a), Subjectivation, Agency and the Schooling of Raced and Dis/ abled Asylum-seeking Children in the Italian Context, «Intercultural Education», vol. 28, n. 2, pp. 182-195, http://dx.doi.org/10.1080/14675986.2017.1297 091

Migliarini, V. (2014). L’Istruzione dei Minori Rifugiati. Studio sulla promulgazione dei diritti umani e sulle politiche educative in materia di minori rifugiati in Italia e nel Regno Unito. Educazione Interculturale, 2014, vol.3. Trento: Erikson, pp. 423-438.